foto-dopen-mozaiek.jpeg

Nancy Vos

Ik ben Nancy Vos. Ik ben 25 jaar. Ik ben opgegroeid in een christelijk gezin. Eerlijk gezegd voelde naar de kerk gaan, bidden en lezen in de bijbel vaak als een verplichting in plaats van als een geschenk van God. Ik had altijd veel vragen en twijfelde regelmatig aan het geloof.

De afgelopen jaren ben ik enorm druk geweest met mijn studie. Afgelopen winter kreeg ik plotseling veel meer vrije tijd dan ik gewend was. Vanaf dit moment viel ik op mentaal gebied in een heel diep dal. Mijn leven werd gevuld met somberheid en angst. Ik voelde me verloren, onbegrepen en gevangen in mijn eigen hoofd. Na het in korte tijd na elkaar overlijden van vier dierbaren nam de angst voor ziekte en sterven van mijzelf en mijn familie de overhand. In deze tijd sprak God mij steeds regelmatiger persoonlijk aan. Dit gebeurde zo vaak en zo duidelijk dat ik het niet meer kon negeren. Steeds vaker sloeg ik de bijbel open en begon ik te bidden. Op die momenten merkte ik dat er een enorme rust en kracht over mij heen kwam.

De momenten samen met God zijn nu de belangrijkste en meest waardevolle momenten van mijn dag. Ik ontdek steeds meer van Gods liefde. Zoals het lied wat ik dagelijks luister, wanneer mijn angsten mijn hoofd vullen, zegt: ik ben niet langer slaaf van angst. Ik ben een kind van God.

Ik heb nog een lange weg te gaan voordat ik volledig uit het dal ben opgeklommen, maar samen met Jezus loop ik stapje voor stapje omhoog naar de top van de berg. 'Wees niet bang, want Ik ben bij je, vrees niet want Ik ben je God. Ik zal je sterken, Ik zal je helpen, je steunen met Mijn onoverwinnelijke rechterhand'. Jesaja 41:10

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.