5D2B2813-922C-4E52-A0A4-D3BF418DFBF4.jpeg

Anne van Embden

Lieve lezer,

Ik ben Anne, 19 jaar oud en ik kom uit Arnhem.

Ik wil mij heel graag laten dopen, omdat Jezus het licht is in mijn leven en ik wil me voor altijd en in alles wat ik doe door zijn liefde laten leiden. Ik hoop dat ik een weerspiegeling mag zijn van Zijn karakter.

Ik wil mijn oude leven achter me laten en een nieuw leven instappen, waarin ik alles bij Hem breng en Hem mijn leven toevertrouw.

Ik hoop dat te doen door anderen lief te hebben zoals Hij ons lief heeft, door daden van liefdevolle dienstbaarheid en door te getuigen van de waarheid. Ik wil me niet laten leiden door wereldlijke emoties, maar ik wil luisteren naar Zijn stem en van Hem leren. Ik geloof dat Hij mij, mijn geliefden en al zijn kinderen voor altijd draagt en beschermt, bij Hem ben ik thuis.

Ik denk dat we allemaal wel een stukje gebrokenheid, pijn, verdriet, verlies of donkerte met ons meedragen.

Ook ik heb een weg afgelegd, die niet altijd makkelijk was. Hoe zwaar dit soms ook voelde, het heeft er wel voor gezorgd dat ik in mijn hart ruimte kon maken voor God. Ruimte voor volledige overgave en voor het plan dat Hij voor mij en voor ons allemaal heeft gemaakt. Ik ben zo ontzettend dankbaar voor de steun en onvoorwaardelijke liefde van mijn dierbaren, door hun heen voel ik iedere dag weer Gods liefde en aanwezigheid. God voelde en voelt dichterbij dan ooit.

Al lijkt een situatie nog zo uitzichtloos, ik kan ervan getuigen dat Zijn licht altijd weer zal schijnen. Over ons leven en onze situatie. Vreugde, vrede, liefde en rust zal weer komen. Voor Jezus is geen duisternis te donker en bij Hem is niets onmogelijk.

Zelfs als je soms het gevoel hebt God uit het oog te verliezen, Hij verliest jou en mij nooit uit het oog. In iedere stap die wij zetten gaat Hij met ons mee.

“Iedereen die de Vader Mij geeft zal bij Mij komen en wie bij Mij komt, zal ik niet wegsturen (Johannes 6-37).” Jezus heeft op ons gerekend en Hij wilt onze stem horen. Er is niets dat Zijn liefde voor ons kan veranderen, wie je ook bent, waar je ook vandaan komt en wat je verhaal ook is (Mozaïek ref.).

Want God had de wereld zo lief, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. God heeft Zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door Hem te redden (Johannes 3-16/17).

Zijn licht heeft het duister overwonnen. Wat een zegening en eer om met Pasen, de dag van zijn opstanding, gedoopt te worden. Ik kan niet wachten om de rest van mijn leven in zijn handen te leggen!

Veel liefs en zegening,

Anne van Embden

“God lets you go through your worst fears, so you will become fearless.”

“Heer, U laat ons nooit meer alleen.” (Opwekking 698)

“Ik wil Hem de ruimte geven om door mij heen te werken, alles wat ik heb zal ik aan Hem geven en ik geloof dat Hij het zal vermenigvuldigen.”

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.