PSX_20231026_082727.jpg

Gerrinda Crum

Hallo, ik ben Gerrinda Crum en ben 23 jaar oud. 

Als kind ben ik reformatorische opgevoed, toe ik ongeveer 13 jaar oud was waren mijn ouders erg zoekende qua geloof waardoor we toen verschillende kerken zijn binnengestapt. Uiteindelijk is mijn moeder gedoopt samen met andere zoekende in de regio en hebben zij een kerk gestart, de filadelfia gemeente. Hier kreeg ik gelovige vrienden waardoor ik steeds meer bezig ging zijn met het geloof en het geloof ook steeds meer vanaf de andere kant ging zien. Toen ik mijn middelbare school had afgerond wist ik niet goed wat ik wilde doen en heb ik er voor gekozen om een jaar Wittenberg te volgen dit is een Bijbelschool, hier had ik soms veel twijfels over mijn geloof aangezien anderen duidelijke verhalen van bekering hadden en het voor mij voelde als een proces waar ik in rolde.

Op de middelbare school heb ik mijn man leren kennen, toen nog iemand die nog niet gewend was om over het geloof te praten. Uiteindelijk ging hij om de week mee naar Mozaiek en begon zijn geloof alleen maar meer en meer te groeien, door zijn groei ging ik mij ook steeds meer verder verdiepen in het geloof en zo groeide we samen. In 2021 zijn wij samen getrouwd

De afgelopen jaren heb ik veel sturing ervaren door God en was werd het voor mijn steeds meer duidelijkheid dat ik het niet meer op eigen kracht kan doen. Ik heb geleerd wat de kracht van gebed is en hoe belangrijk het is om te blijven bidden.

Toen er de oproep in de kerk was voor de Muskathlon stootte mijn man mij gelijk al aan, ik zei gelijk dat ik dat niet kon. Wij hadden nog geen ervaring met hardlopen maar toch zag mijn man mij over te halen om dit geloofsavontuur aan te gaan en hebben wij ons aangemeld voor de 42 km. Tijdens het trainen hiertoe heb ik geleerd dat ik dit alleen kan doen met God en dat ik die 42 km nooit zonder Hem kan lopen, daar waar ik pijn had in mijn benen of steek verdween door gebed.

Ik kan er niet meer omheen, alleen kan ik niks maar door God kan ik bergen verzetten. Hij heeft voor mij gekozen en door dat te weten wil ik nu voor Hem kiezen en wil ik met Pasen opstaan in een nieuwe leven met Hem.

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.