william.jpeg

William Huizinga

‘God You’re so good, You’re so good to me’

Mijn naam is William Huizinga, op de dag van doop een paar daagjes 47 jaar, vader van Jasmijn, Warre en Linde.

 

Ik ben opgegroeid in een warm, liefdevol christelijk gezin. In mijn jeugd was God er als vanzelfsprekend en Hij gaf mij rust. God was belangrijk in mijn leven. Op het moment dat ik echter een relatie aanging en vervolgens in het huwelijk trad veranderde dit. Waar ik dacht een mooie toekomst in te gaan raakte ik juist ongemerkt verstrikt in een toxische relatie. Van een wilsbekwame jongen, veranderde ik in een soort robot. Ik kreeg een slecht zelfbeeld, voelde mij waardeloos en raakte mezelf kwijt. Ik had het alleen zelf niet door. Ik werd steeds verder meegetrokken in een web van manipulatie en daar was geen ruimte voor God. Maar God liet mij niet los! God bracht iemand op mijn pad die mij deed inzien waar ik mij in bevond. Dat ik in gevangenschap leefde en niet in vrijheid met Hem. Ik wilde scheiden, maar kon dat wel, want dat was als christen toch ‘not done’? Ik dacht zelf nog ‘in de wet’, maar leerde steeds meer over Gods goedheid en Zijn goede plan voor ons leven. God had mij niet gemaakt om van bekwaam naar onbekwaam, van levendig naar depressief te gaan en zeker niet van vrijheid naar gevangenschap. Ik had m’n antwoord; ik mocht scheiden, want dit was nooit Gods plan voor mijn leven. Na een jarenlange moeizame strijd werd ingestemd met de scheiding. Ik was vrij, of toch niet? Ik was vrij van de relatie, maar wat er in de relatie had afgespeeld had z’n sporen nagelaten. Er volgde therapie en een burnout. Inmiddels gaat het beter met mij, al loop ik nog geregeld tegen dingen aan. Maar ik weet dat God, mijn Vader er voor mij is. Dat ik Hem dankbaar ben dat Hij mij heeft vrijgezet.

Ik wil het oude leven achter mij laten. Nooit meer afhankelijk, behalve van God en met Hem het nieuwe leven aangaan. Een leven waarin ik 100% vader voor mijn kinderen kan zijn en 100% man voor de vrouw die Hij zo duidelijk op mijn pad bracht. Hij is mijn Heer! Daarom laat ik mij vandaag dopen, niet alleen, maar samen met Claudia, zodat we samen in Zijn glorie sterk mogen worden om met -en voor- de kinderen een liefdevolle toekomst in te gaan. God, U bent goed, U bent goed voor ons.

 

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.